"

Ik wil duurzaamheid aantrekkelijk, makkelijk en leuk maken!

Laura de Bar

Noble Achiever, Flexpert 

Laura is flexpert bij Noble Achievers op het gebied van trendresearch en content creatie. Ook is zij 3e jaars lifestyleresearch student aan het Fontys in Tilburg. Laura specialiseert zich op het gebied van communicatie betreft duurzaamheid binnen de fashion- en voedingssector. 

Waarom is duurzaamheid voor jou belangrijk?

“Omdat ik het allerliefste midden in de natuur ben waar ik nieuwe mensen ontmoet en kennismaak met vreemde culturen. Van het idee dat wij door ons onnodige consumentisme deze natuur maar ook veel mensen pijn doen en kapot maken, breekt mijn hart.

“Ik geloof dat een duurzamer leven gelijk staat aan een bewuster leven. Een bewust leven betekent dat je nadenkt over de keuzes die je maakt in je leven en dus bewust achter de keuzes staat die je maakt. Dit zorgt ervoor dat je keuzes niet alleen duurzamer zullen zijn voor de wereld, maar ook voor jou en jouw levensstijl. Ik geloof erin dat beter iedereen zijn best kan doen door bewuste keuzes te maken, dan dat er maar een paar mensen zijn die perfect duurzaam leven. Door bewuste keuzes te maken zullen mensen erachter komen dat duurzamer leven helemaal niet moeilijker of minder leuk hoeft te zijn. Zodra mensen dat doorhebben zullen ze verslaafd raken aan duurzamere keuzes maken, daar ga ik voor!”

Wat is jouw duurzame aanpak?

Waarom specialiseer je
je op het gebied vancommunicatie binnen duurzaamheid?

“Omdat ik denk dat een groot deel van de mensen nog vastzit aan het geitenwollensokken imago van duurzamer leven. Terwijl duurzamer leven helemaal niet geitenwollensokken is, ook niet moeilijk is en ook niet gelijk staat aan een saaier leven! Dat hebben alleen nog niet heel veel mensen door, doordat duurzame initiatieven met een prachtige boodschap en een fantastisch idee, vaak heel ongelukkig worden gecommuniceerd. En daar wil ik verandering in brengen. Ik wil duurzaamheid aantrekkelijk, makkelijk en leuk maken!”

“Op dit moment ben ik op de eerste plaats contentcreator voor Noble Achievers. Ik maak alle content die te zien is op Instagram en LinkedIn, ik brainstorm over nieuwe posts, ik maak de planningen voor deze posts en ik zorg ervoor dat ik al het benodigde materiaal op het juiste moment tot mijn beschikking heb. Wanneer de content creatie voor Noble Achievers op rolletjes loopt, we zitten nu nog in de opstartfase, zal ik ook trendonderzoek uitvoeren voor Noble Achievers. Trendonderzoek bestaat uit het onderzoeken van de huidige ontwikkelingen in onze maatschappij en dit zou uiteindelijk weer kunnen leiden tot een trend. Adviezen, ideeën en concepten gebaseerd op trends zijn in eerste instantie gecreëerd om de kwaliteit van leven van een groep mensen te veranderen, een bijkomstigheid kan een verdienmodel zijn maar dit hoeft niet. Trendonderzoek voor Noble Achievers is er voornamelijk op gericht om de relevantie van een duurzamere wereld aan te tonen.”

Wat doe je precies voor Noble Achievers?

Wat zou je de mensen die aan de start van een duurzamere levensstijl staan willen meegeven?

 “Niets hoeft meteen perfect, iedereen een beetje is al veel meer dan wat we nu doen. Word je bewust, laat jezelf informeren en neem kleine stapjes. Dan merk je vanzelf dat een duurzamere levensstijl helemaal niet eng, moeilijk of minder leuk is en dat je kwaliteit van leven er juist door zal verbeteren in plaats van verslechteren. ” 

Benieuwd naar
onze socials?

ga naar Noble.Achievers op Instagram en LinkedIn